VECKA 12 GREEN SCREEN MÄTA RUTAN OCH RANDAN

”Förskolan ska ge varje barn förutsättningar att utveckla

förståelse för tid, rum och form, och grundläggande egenskaper hos mängder, mönster, antal, ordning, tal, mätning och förändring, samt att resonera matematiskt om detta

förmåga att urskilja, uttrycka, undersöka och använda matematiska begrepp och samband mellan begrepp

och får använda digitala verktyg på ett sätt som stimulerar utveckling och lärande” (Lpfö18)

Hur många morötter lång är den som vi mäter i Rutan och Randans värld?

Hur många morötter lång är vi med riktiga morötter?

Är man lika lång i Rutan och Randas värld som med riktiga morötter?

Barnen upptäcker att man är fler riktiga morötter än i R & R värld. Vilket stämmer? Är det alltid sant det vi ser på ipaden, i sagan?

Vad blir tre och tre tillsammans?

// NT ÅSA

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *